Primăria Comunei Mica județul Mureș

Anunț privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacante - Compartiment asistență socială

Nr. 4075 /04.06.2025

 

ANUNŢ

 

UAT Comuna Mica - judeţul Mureş, cu sediul în comuna Mica, nr. 56, judeţul Mureş, anunță organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante în baza art. VII alin. (3) lit. a) din OUG nr. 156/2024 și art. VII alin. (7) din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ, concurs de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional asistent – în cadrul Compartimentului asistență socială, - ID 178046, cu durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 de ore/săptămână.

Condiții de participare:

Candidații trebuie să îndeplinească condițiile generale prevăzute de art. 465 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare. și anume:

a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

d) are capacitate deplină de exerciţiu;

e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;

f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;

g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;

g1) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător;

g2) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie;

h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).

(2) Condiţia de ocupare a funcţiei publice prevăzută la alin. (1) lit. g2) se îndeplineşte în termenele şi condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

 

Condiții specifice:

Studii:
- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă

Domenii de studiu: Asistenţă socială(Domeniul de licenţă)

Vechimea minimă în specialitatea studiilor: 1 an

Durată timp de muncă: 8h/zi - 40h/saptamâna


Perfecţionări (specializări):

Se menţionează, dacă este cazul, condiţia prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g) din OUG nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la dovedirea prin certificat, sau, după caz, prin alt tip de document, a absolvirii unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice:
-

Cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei (necesitate şi nivel de cunoaştere):
Se completează în cazul în care pentru ocuparea funcţiei publice este necesară deţinerea cunoştinţelor teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, cu precizarea nivelului de certificare similar celui de tip ECDL/ICDL:
- cunoştinţe Operare, Concepte de bază ale tehnologiei informaţiei, în cadrul probei interviu, nivel de baza
- cunoştinţe Operare, Procesare de text - MS Word, în cadrul probei interviu, nivel mediu
- cunoştinţe Operare, Informaţie şi comunicare - Internet, în cadrul probei interviu, nivel mediu
- cunoştinţe Operare, Calcul tabelar - MS Excel, în cadrul probei interviu, nivel mediu.

Concursul de recrutare constă în 3 probe succesive, după cum urmează: 

a) verificarea eligibilităţii candidaţilor – în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor;

b) proba scrisă, care constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă;

c) interviul, în cadrul căruia se testează abilităţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor.

-       selecţia dosarelor de înscriere, se va face în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor

-       proba scrisă: 08.07.2025 ora 12:00, Primăria comunei Mica

-       interviul: data și ora probei de interviu se va afișa pe site-ul instituției odată cu afișarea rezultatelor probei scrise.

Locaţia de desfăşurare a concursului: Primăria comunei Mica

Publicitatea concursului se va asigura începând cu data de 04.06.2025, pe site-ul Primăriei comunei Mica, județul Mureș și pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.

Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Primăriei Mica, județul Mureș, în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 04.06.2025 – 23.06.2025, și trebuie să conțină, în mod obligatoriu:

a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;

b) copia cărţii de identitate;

c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;

d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;

e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;

f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

g) cazierul judiciar;

h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

Modalitatea de transmitere a dosarului

Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail mica@cjmures.ro . Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de autoritatea publică în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen. Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Bibliografie şi tematică pentru Consilier, Clasa I, Grad asistent, COMPARTIMENT ASISTENTA SOCIALA


1. Constituţia României, republicată

cu tematica Constituţia României, republicată

2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu  modificările şi completările ulterioare

cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată,  cu modificările şi completările ulterioare


4. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare - partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a

cu tematica partea I (Dispoziţii generale), titlul I (Guvernul) şi titlul II (Administraţia publică centrală de specialitate) ale părţii a II-a, titlul I (Prefectul şi subprefectul) al părţii a IV-a, titlul I (Dispoziţii generale) şi II (Statutul funcţionarilor publici ) ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare


5. Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Capitolul III SECŢIUNEA a 4-a Procesul de acordare a serviciilor sociale CAPITOLUL IV Măsuri integrate de asistenţă social


6. Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi 
completările ulterioare

cu tematica Capitolul I: Dispoziţii generale şi definiţii, Capitolul II: Drepturile copilului, Capitolul III: Protecţia specială a copilului lipsit, temporar sau definitiv, de ocrotirea părinţilor săi, Capitolul V: Protecţia copilului care a săvârşit o faptă penală şi nu răspunde penal);


7. Legea nr. 156/2023 privind organizarea activităţii de prevenire a separării copilului de familie, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Capitolul I: Dispoziţii generale şi definiţii, Capitolul II: Instituţii şi servicii cu atribuţii în activitatea de prevenire a separării copilului de familie;


8. Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica CAPITOLUL II Drepturile persoanelor cu handicap; CAPITOLUL III Servicii şi prestaţii sociale


Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:

- depistarea situaţiilor de risc care pot determina separarea copilului de părinţii săi, precum şi pentru prevenirea comportamentelor abuzive ale părinţilor;

- întocmirea planului de servicii destinat furnizării de servicii de consiliere socială, informare drepturi şi
obligaţii pentru prevenirea separării copilului de familie;

- asigurarea de servicii de consiliere destinate copilului aflat în risc social şi familiei acestuia;

- asigurarea aplicării măsurilor de prevenire şi combatere a consumului de alcool şi droguri, precum şi al comportamentului delincvent şi al abandonului şcolar;

- monitorizarea cazurile de violenţă în familie şi colaborarea în acest sens cu instituţiile/ONG care desfăşoară
activităţi în acest sens;

- monitorizarea evoluţiei dezvoltarii copilului şi modul în care părinţii acestuia îşi exercita drepturile şi îşi
îndeplinesc obligaţiile cu privire la copilul care a beneficiat de o măsură de protecţie specială şi a fost
reintegrat în familia naturală;

- solicitarea luării unei masuri de protecţie speciale pentru copiii a căror dezvoltare este primejduită în familia naturală;

- identificarea şi monitorizarea cazurile de copii ai căror părinţi se află la muncă în străinătate;
- eliberarea de dovezi părinţilor care notifică instituţiei intenţia de a pleca la muncă în străinătate;

- verificarea modului în care tutorele îşi îndeplineşte obligaţiile legale faţă de minorii pentru care instanţa a
dispus instituirea tutelei;

- monitorizarea menţinerii relaţiilor personale ale copilului separat de unul dintre părinţi cu celălalt părinte;
- prevenirea şi intervenţia în cazurile de copii aflaţi în situaţie de risc de părăsire sau părăsiţi în unităţile
sanitare;
- întreprinderea de demersuri în vederea înregistrării în registrul de stare civilă a copiilor care nu posedă
certificat de naştere, precum şi a copilului părăsit de mamă în maternitate;
- prevenirea şi combaterea violenţei domestice;

Coordonatele de contact pentru primirea dosarelor de concurs: adresă e-mail mica@cjmures.ro., tel. 0265.454112, fax. 0265.454033. Adresă de corespondență: localitatea Mica nr. 56, jud. Mureș. Persoana de contact: Kertesz Istvan-Andras, secretar general al comunei.

 

PRIMAR

BÉRES János